Dagar att älska och hata

I morse stod jag i hallen och sa till Mikkel: 
– Undra var jag kommer att hamna i dag?
– Vad häftigt att ha ett sånt jobb, sa han
– Jo, men ibland orkar man bara liksom inte, sa jag.

Tre timmar senare befinner jag mig inne i en operationssal (typ) på Sahlgrenska och observerar en hjärtbiopsi...

Man vet aldrig var man hamnar... Och det är fantastiskt när man får möta människor som är så fina och starka och som har varit med om så mycket och kommit till livsinsikt.

Dagar som de älskar jag mitt jobb.

På väg tillbaka till redaktionen tänker jag på hur fantastiskt bra reportaget kunde bli. Om jag bara hade tid...

Efter en timmas obetald övertid har jag åstadkommit ett helt okej resultat. Men tänker att det hade kunnat bli så bra.

Dagar som de hatar jag mitt jobb.



Kommentarer
Postat av: janne

Hej Sofia!



Hittade din blogg via Kristina. Vad kul att se vad du håller på med! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback