grr

För er som inte orkade klippa och klistra med adressen nedan så ska jag hjälpa er med vad det handlar om. P-ring är ett preventivmedel som de flesta nog känner till. En gummiring som man stoppar upp som en tampong och så utsöndras hormoner i slidan lokalt så att hela kroppen inte behöver besudlas med onödiga hormoner bara för att man inte känner för att bli förälder riktigt än. Vi som har valt det här preventivmedlet framför p-piller har ofta gjort det just av anledningen att vi blir rabiata av för mycket hormoner i kroppen.

Som vi kan läsa i artikeln som jag har länkat till är p-ringen "fyra gånger dyrare än det billigaste jämförbara p-pillret" och "Därför har LFN beslutat att p-ringen Nuvaring inte ska subventioneras och därmed inte räknas in i högkostnadsskyddet".

"Företaget har inte visat att Nuvaring ger ett effektivare skydd mot graviditet än p-piller eller har andra fördelar som kan motivera det högre priset".

Företaget? Företaget? Vilket jävla företag????? Fråga mig, jag vet! Jag kan tala om för er puckon varför jag använder p-ring och inte p-piller, och jag kan ge er tusen fördelar som p-ringen har framför pillret from hell.

Nu tycker jag att det lätt är värt fyra gånger pengarna för att slippa vara ett monster, men Läkemedelsförmånsnämnden har väl inte brytt sig om att fråga oss kvinnor om vi tycker att p-ringen har någon fördel framför pillret.

SUBVENTIONERA SKITEN! Eller låt bli att uttala er. Grr...

Kommentarer
Postat av: Jonna

Oj! Ja fler p-medel för män!!!

2008-10-02 @ 10:39:13
Postat av: Sofia

ja det vore nåt! hellre leva med ett monster än att vara ett... typ... hmm.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback